Related Posts with Thumbnails
".....Menurut resam pahlawan-pahlawan MELAYU, ARAK , JUDI , ZINA , dan segala benda yang telah diharamkan oleh AGAMA ISLAM untuk KAMU tentera FISABILILLAH adalah HARAM.......Wallah hi.., Wabillah Hi....,Watallah Hi......itu lah janji KAMU kepada Allah S.W.T bersaksikan Al-Quran 30 Juzuk Diatas kepala KAMU.......Diapit Oleh 2 Bilah Pedang........Seandainya KAMU melanggar segala janji-janji KAMU.....adakah KAMU rela kedua-dua Bilah senjata ini memakan diri KAMU sendiri.....???..."

Followers




Husam tiada hasrat ganti Nik Aziz

Thursday, November 26, 2009


KOTA BHARU 25 Nov. - Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan negeri, Datuk Husam Musa tidak berhasrat untuk menjadi pengganti Datuk Seri Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai Menteri Besar.

Sambil menegaskan apa yang dinyatakan itu sebagai 'serius', bekas Naib Presiden Pas itu berkata, beliau lebih bersedia berperanan lebih besar di peringkat Pusat apabila tiba masanya.

Sehubungan itu beliau tidak mahu namanya terus dikaitkan bagi jawatan itu sekiranya Menteri Besar dan parti mahu menentukan pengganti.

''Saya tidak mahu dicalonkan sebagai pengganti. Jadi tak sepatutnya nama saya naik. Saya serius (tentang apa yang dikatakan)," ujarnya ketika diminta penjelasan oleh pemberita di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas cadangan agar Menteri Besar menamakan bakal penggantinya lebih awal supaya tidak timbul kekalutan apabila tiba masanya beliau melepaskan jawatan.

Timbalan Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah dilaporkan berkata, proses peralihan yang lebih panjang secara terancang dapat memastikan kestabilan dalam parti.

Menurut Husam, beliau akan tetap memberi sepenuh sokongan kepada sesiapa di kalangan Exco yang dipilih kerana mereka semua berwibawa dan berkelayakan.

Namun beliau menganggap, Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob berada di senarai teratas selaras dengan kedudukannya yang paling senior dan berpengalaman.

Ditanya sama ada proses peralihan perlu dilakukan, beliau berkata, ia bukanlah suatu persoalan besar kerana ia boleh berlaku dalam pelbagai cara.

"Jadi saya rasa perkara tersebut hanya cuba dibesarkan oleh media supaya ada nampak perebutan, keretakan. Jadi bagi saya kalau ada transisi pun tak apa, tak ada pun tak ada masalah," ujarnya.

Katanya, kegigihan bekerja dan memperjuangkan hak bagi Kelantan tidak harus digambarkan kononnya beliau bercita-cita untuk menjadi Menteri Besar.

"Semasa saya menjadi Ahli Parlimen, saya turut melakukan pendekatan yang sama," ujarnya.

Husam Musa sebagai pengganti TGNA tidak dapat dielakan lagi. Memang itu pun yang ditunggu2 oleh Husam Musa. tidak ada lagi pengganti yang berkaliber atau TOP GUN kelantan yang hendak diketengahkan oleh NIk Aziz selain daripada Husam Musa. Masakan pokok bergoyang jika tidak ada angin yang bertiup yang membawa nama Husam Musa sebagai pengganti TGNA seandainya Nik Aziz melatakan jawatannya sebagai Menteri Besar Negeri Kelantan.

Posted by Brother_nam at 10:07 AM  
0 comments

Post a Comment